Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Failsafe i Johanneberg och Guldheden

Publicerad 2010-01-01 20:12:35 i Allmänt,

Nyår är för mig mest förknippat med katastrof. Därför tog jag dagen som en helt vanlig torsdag - och jag blev INTE besviken. Inga nyårslöften, ingen planering, inga förvalda kläder eller matchande smycken. Bara fint folk och tidsoptimism med start hos det Gustavssonska residenset.

Åkte i och för sig först och mötte upp en snorig nyimporterad Elin ifrån Oslo som jag släpar med till Madde. Där dricker vi kaffe och jag åker och handlar med mor Maria. Sara dykar upp och senare Hillevi och Kalle. Det vankas middag (creme brulee till efterrätt jominsann!) och sedan tolvslag vid Guldhedstorget. Lägenhetsfest hos Maja som är mest sådär bra som en lägenhetsfest ska vara. Smyger till och med in lite balkan på dansgolvet. Vandrar hem på morgonen och tittar på Mean girls. Jag och Sara bestämmer oss för att det räcker vid sjusnåret. Somnar sked och drömmer om Liseberg.



Balongbad och danspaus.

Posepaus i hallen.

Bilder ifrån Hillevi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela