Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Det finns inget daligt vader, bara ouppfostrade ungar.

Publicerad 2009-11-10 01:22:13 i Allmänt,

Det har borjat regna. Regn innebar att familjerna I Checheci spenderar sin lediga tid inomhus. Regn innebar att vi har hyperaktiva ungar pa mandagar. Regn innebar att jag denna mandagen fann mig sjalv skrikandes svenska svordomar och slangde ut en rumansk fjortonaring ifran klassrummet. Klockan hade inte ens hunnit bli tva och det var bara en av incidenterna.

 

Titt som tatt far jag for mig att jag snart kommer att vakna upp I min sang hemma I sverige och upptacka att ingenting av det  har egentligen har hant. Jag har aldrig bott pa en vingard med tio sambos I en liten by, benagen utanfor ett litet samhalle mitt ute I ingenstans I vastra Rumanien. Nar man tanker efter sa later det ju faktiskt som ett mer rimligt alternativ att vakna upp till en ordnad vardag med busstabeller och fungerande centralvarme an till detta kaos.

 

Forutom Checheci jobbar vi med massor av andra saker, Dece ar ett av dem. Kvinnor inne I communityt I Siria som virkar mossor och saljer. Kolla in hemsidan (jag och nagra av mina sambos ar med) har: http://dececlothing.webs.com/

 

Nu ska jag forsoka sova igen, C kom in och tande lampan I varat rum och jag trodde det var morgon nar klockan I sjalva verket var ett pa natten. Sa nu har jag tillbringat lite kvalitetstid med mig sjalv I koket, atandes musli och vantat in trottheten.

 

Adjoken froken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela