Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Reseanteckningar någonstans i mitten kanske

Publicerad 2009-05-09 14:30:27 i Allmänt,

"Ögonfransböjaren hänger i backspegeln som en manifestation över den urflippade delen av den här resan. Den är böjd och obrukbar eftersom Hobbe körde över den med bilen där den låg i min Kalle Anka-väska tillsammans med en glasburk jordnötssmör och lite annat mojs. Allt blev nedkletat med bäbisbajsliknande sörja och det blev ett stort hål i väskan. Vi stod på en parkeringsplats i Slovakien och skrattade oss kissnödiga, sen tvättade vi mina pengar i handfatet och körde vidare. Bussen ser ut som ett bombat Beirut och folk ligger i alla möjliga märkliga ställningar och sover. När vi inte sover sjunger vi med till Svensktoppen genom 40 år eller Jerusalem hits eftersom det är de enda skivorna som är medtagna. Musikalisk självstympning, men vad göra? Hobbe är för övrigt bilens enda manliga resenär och chaufför, hade han varit ett TV-program hade han varit melodifestivalen. Vi har lärt oss att han inte jobbar bra under stress och ropar apskaft när han missar en avfart. En tämligen sympatisk och okomplicerad person när det kommer till social kompetens. Det här är bland det roligaste jag varit med om."

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-11 20:32:45

Jag vill ju åka till Rumänien, ingen annanstans, när jag läser det du skriver. Skicka ett sms och skriv tjiptjop /julia, min telefon är död och den nya sparven har ingen livserfarenheter. (nummer) tuss!

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-05-11 20:34:37

Jag vill ju bara åka till Rumänien, ingen annanstans, när jag läser det du skriver. Min telefon är död, den nye sparven har inga livserfarenheter (nummer). Skriv tjiptjop/julia. XOXO

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-05-11 20:35:18

gillar att jag kan skicka 1 meddelande, hehe.

Postat av: Julia

Publicerad 2009-05-14 22:56:05

Rebecka: Me love you very much!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela