Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Dag två (Wadowice och rapsfält)

Publicerad 2009-05-17 22:52:57 i Allmänt,

Bilfärd genom hela Polen. Körsbärsträden har börjat blomma och rapsfälten är såklart sådär jättestora och jättegula som de bara kan vara i Polen. Har lite svårt med språket. Mitt Polska språköra är inte så utvecklat och mitt vokabulär sträcker sig inte längre än till hej (tjecht). Vi åker bil och åker bil och kollar på allt ifrån ett betryggande avstånd. Tycker att de fallfärdiga och gråa husen inbäddade i allt grönt och rosa och gult är vackrast än så länge. Fast det är lite svennigt att åka ner och romantisera misären. Men jag kan inte hindra mitt estetiskt suktande hjärta att banka lite extra hårt när vi närmar oss Wadovice i kvällssolen med filmmusiken ifrån Everything is illuminated i ipoden och en kaffe i handen. Jag har ju längtat efter det här i en evighet. Jag har bara inte fattat det förrän nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela