Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Dag tre (Auschwitz och kissepaus i en Slovakisk skog)

Publicerad 2009-05-18 22:12:41 i Allmänt,

"Några går upp oanständigt tidigt för att gå på katolsk mässa med Niklas. Staden vi bor i är den förre och numera döde Påvens födelsestad. Det är nog ungefär allt som finns att berätta om Wadovice. Vi kommer iväg tidigt efter att ha struntat i att äta korvarna vi blev erbjudna till frukost. Hobbe har tappat rösten så det är tyst i bussen för första gången sedan vi startade i Göteborg.

Vi åker till Auschwitz och Birkenau och spenderar förmiddagen där, försöker ta in alla intryck och spräcker vår tidsplan. Åker vidare, stannar och tar en kisspaus för att få kissa i en Slovakisk skog. Allas humör är fortfarande på topp, det enda vi bråkar om är om ac:n ska vara på eller inte, jag vill ha värme i bilen och blir nerröstad i 97% av fallen.

Grönt och dramatiska landskap, en och annan felkörning och Carola som sjunger fångad av en stormvind med hela bussen är nog det bästa jag kan komma en sammanfattning av den här dagen. Kommer fram till Siria mitt i natten och lastar in oss i små röda stugor med fyra sängar i varje. Somnar omedelbart."

Kommentarer

Postat av: Kalle Larsson

Publicerad 2009-05-19 14:35:55

Jag har sökt efter dig i typ tre dagar men det blir av någon suspekt anledning inga träffar på Rosenkrantz så jag tänkte att du kanske TRODDE att du hade skaffat Facebook... Nu är du addad i alla fall, nu har vi tagit vår vänskap till en ny nivå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela