Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

And we don´t care about the young folks, talking about the young style

Publicerad 2009-03-07 22:12:08 i Allmänt,

Just nu har jag ångest över vartenda litet kommatecken i min kalender. Jag vill varken jobba, ha prov, inbokad tid med studievägledaren, fotografera för projektarbetet eller vara barnvakt. Samtidigt gör jag vad som helst för att ha någonting att göra. Det är så många val. Jag vill inte bli vuxen och ta tag i mitt liv, jag vill inte resa någonstans där det finns malaria och parasiter, jag vill inte gå mer i skolan, jag vill inte jobba, jag vill inte vara arbetslös, jag vill inte flytta, jag vill inte bo kvar i Göteborg, jag vill inte göra ingenting. Jag vill bränna upp mitt gymkort, jag vill träna ungefär hela tiden, jag vill inte behöva göra val men vägrar låta någon annan gör dem åt mig. Jag består av motsatspar och paradoxer. All struktur har fallit och de röda små trådarna har liksom korvat ihop sig och går inte att följa. Attans!

Jag tror att det bästa vore om det blev lite sol, och sådär varmt att man kan ta av sig jackan men får behålla halsduken kvar på. Låta det tina. Låta magsjukesäsongen vara över och påbörja framtidshoppssäsongen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela