Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Kopiera koden som dyker upp

Publicerad 2009-07-01 22:53:30 i Allmänt,

Hade jag haft tid, ork och motivation (si j´avais du temps) hade jag komponerat en ny novell för varje dag. Skrivit in dem i min kalender för att sedan kunna bläddra tillbaka sida för sida, år för år och läsa upp för mina eventuella och framtida barn.


Om jag skrev en idag skulle den handla om det obefintliga vinddraget i mina vita spetsgardiner, om stramheten i huden efter två dagars sol och Lilla C som kompanjon och knubbsäl vid stranden. Han har blivit en riktigt liten pojke, nästan en skolpojke, med lös framtand och allt. Kan läsa litegranna och simma med ena tån snuddandes vid botten. Jag lärde honom hej knekt och mutade med en glass för att slippa gå ner och bada en fjärde gång. Sen vurpade han med cykeln på grusvägen när vi skulle åka hem, fast det gjorde inte så ont sa han. Vi fick däremot stanna och kissa i en buske, för det var på tok för lång väg hem för att kunna hålla sig.


Jagfunderar på att klippa av mig håret igen.

Si j´avais d´argent..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela