Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

When you were young

Publicerad 2009-01-30 19:31:25 i Allmänt,

Jag fyller nitton år i morgon och har en finne stor som Kaknästornet i pannan. Adam ger alla tips han kan men säger att det nog är kört om jag inte springer iväg till solariet. Jag? Solariet? Skulle inte tro det. Jag har dessutom en klipptid och eftersom jag är på ett förödande humör kommer jag antagligen att göra någonting galet. Har haft en hektisk vecka eftersom jag och Madde fick oss en chock förra torsdagen när vi insåg att inlämning för respons på projektarbetet var senast denna fredag. Vi hade inte skrivit många rader och har helt enkelt haft fullt upp med att i veckan få tummen ur röven. Dessutom var jag på symöte hos Anna och sydde in två par jeans, en kjol samt en helt egen pennkjol i ett rutigt gardintyg under ihärdigt diskuterande med en förkyld Anna. Filmfestivalat har jag gjort också. Pandoras Ask. Dysfunktionella familjer är det vackraste jag vet, på film.


Veckans bragd är VG på matteprovet jag var övertygad om att jag inte skulle klara av. Jag vet inte hur jag gör. Jag pluggar ingenting och tycker att jag inte förstår ett dyft. Och får ändå VG. Jag kanske borde ha dåligt samvete som när jag efter 23% frånvaro fortfarande hade lysande studieresultat och vår studierektor sa till mig at det är ju inte rättvist mot de som faktiskt går till skolan och kämpar. Att jag ska kunna glajda på min hjärna ansåg hon vara en förolämpning mot de utan frånvaro med sämre resultat. Förlåt kära Gunilla att jag inte mådde bra men ändå lyckades pressa mig till idiotresutat på grund av min vinnarskalle i kombination med kass självkänsla. Det ska aldrig göras om.


Nä, men på tal om finnar och födelsedagar och sånt. Jag behöver städa toaletten för att inte den dåliga karman ska följa med mig till mitt nya nittonåriga liv i morgon. Sen ska jag spela Mario cart med Lilla C och äta apelsiner. I morgon är det the killerstema på Haket. Kom dit vettja och dansa med mig!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2009-02-02 18:29:38

Du är bland de bästa jag vet på att skriva. Jag kom på det på jobbet idag när jag gick runt och dammtorkade och tänkte på bloggar. Utan att ge prestationskrav, fortsätt skriva, vad som helst! ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela