Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vid ekonomiska kriser stoppar jag böcker istället för guldpengar i mina kappsäckar (eller: nörden Julia del ett)

Publicerad 2009-01-11 20:20:57 i Allmänt,


När jag var liten hade jag inte riktigt samma drömmar som mina jämnåriga klasskamrater. Medan de hade visioner om att bli poliser, brandmän, veterinärer och fotbollsproffs ville jag bli, bibliotekarie. Fatta nördfaktorn på det.

Jag tyckte att det verkade vara det bästa jobbet i hela världen, tänk att få stämpla, bläddra, sortera, plocka, läsa och prata med mysiga tanter och annat folk hela dagarna. Hur som helst har jag lagt de drömmarna på hyllan, biblioteket kan man ju gå till när man vill i alla fall och passionen för böcker sitter i.

En av mina böcker är just nu ute på vift. Den heter pappa pralin och jag hoppas att upphittaren läser den och sen skriver någonting på www.bookcrossing.com där den är registrerad. Tur att jag inte tappat min nördighet med åren.

Kommentarer

Postat av: Skäggig drömmare söker bonde

Publicerad 2009-01-11 20:54:24

Min mest skäggiga bok är också ute på vift, och jag ser den på dina suggestiva foton! Världen är bra liten...

Postat av: ...

Publicerad 2009-01-12 15:20:59

hahah....jag ville också bli bibliotikare när jag var liten...

Postat av: Jonna

Publicerad 2009-01-12 17:27:23

Själv visste jag inte vad jag ville bli när jag var liten. Men jag måste ha nördifierats på vägen för nu är jag snart färdigutbildad bibliotekarie ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela