Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Så går det till på en kristen friskola, del 2

Publicerad 2009-01-30 19:12:55 i Allmänt,

M: Men du vet hon R som du träffade hemma hos Julia..

J: Vem?

M: Men du vet.. hon som var där.

J: Jaha, hon som jag slickade?

(Alla runt omkring tystnar och tittat på J)

J: (panikslaget) Nej, alltså jag menar inte så!!



E: - Är det du som luktar gott?

(luktar på mig)

-         Nej det var visst jagsjälv!



Vår bibelkunskapslärare inför hela skolan på fredagsandakten:

-         Jag söker en man!



På musikhistorian. Vi lyssnar på sakral musik av en kvinnlig kompositör från medeltiden.

Malin: Är det hon kompositören som sjunger?

Läraren: Nej, CD skivan var faktiskt inte uppfunnen på 1100-talet.



På kultur och idéhistorian:

Madeleine: Jag tycker vi behöver något övergrepp här!

(tystnad)

Madeleine: Eller jag menar... övergripande..

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-01-30 19:28:46

HAHA, jag garvade av stolen när jag kom till din bibelkunskapslärare... så kul att jag smäller av!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela