Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Ni får inte fråga vad meningen är med det här

Publicerad 2009-01-25 21:12:47 i Allmänt,

Det börjar bli fullt nu. Lite franska, lite svenska. Om du vore kille skulle du se ut som Orlando Bloom. Alltid något nytt, får inte fastna. Någonting bankar på övervåningen. Borde skicka upp mina ninja-katter. Eller kanske mina tama Turtles. Tänk att de finns! Det skulle jag aldrig ha trott när jag var liten och såg dem på TV.


Jag vill gärna att folk ska tro att jag var en coolare unge än jag egentligen var. Jag var nog mest rädd och blyg. Jag var mobbad på dagis och sög på tummen tills jag var sju. Jag avskydde våldsamma barnprogram, fast när jag var med kusinerna hos farmor tittade vi på Turtles. Farmors favoritfilmer var James Bond. Jag gillar inte när de skjuter och slår varandra, typiskt tjejigt. Försöker framstå som en cool pojkflicka som hatade Barbie och lekte med bilar. Fast jag hade Barbie. En Ariel man kunde ha antingen sjöjungfrufena eller balklänning på. Och jag och min kusin brukade faktiskt vara coola, när ingen annan såg på.


Vi brukade leka i trädgården och sa att vi var världens starkaste tjejer. Killarna stod på led för att få oss och vi lockade dem med en puss, men så fort de kom tillräckligt nära slog vi ner dem. Ha! Egentligen var det vi som var grundarna till Fi, fast vi drog oss ur. De ville inte använda sig av lika mycket våld som oss.


Samma kusin gick två klasser över mig på samma skola. Hon var min idol och klådde upp folk som var elaka mot mig. Det gick ett rykte på skolan om att hon hade slagit ner skolans starkaste kille. Det var sant. Ingen kunde ha en bättre kusin än mig. Precis en sån man behöver när man är 120 cm lång och väger 19 kg. Synd att hon bor så lång bort nu förtiden. Det är tufft att slåss mot killarna aldeles själv.


Mina Turtles ja,

skickar upp dem till grannen så att de håller käften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela