Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Krig är som en konstant snedtändning på LSD och min helg som ett lycket uppåttjack

Publicerad 2009-01-25 21:29:12 i Allmänt,

Klockan fyra på morgonen kommer jag på det. Jag glömde skriva ner två av de mest självklara konsekvenserna av Belgarnas kolonisering av Kongo i mitt arbete. Språk och religion. Jag berättar det för Madde som ligger bredvid. Hon konstaterar kort att hon glömde bort det hon med. Vi övertygar varandra om att det nog inte är så himla pjoskigt och fortsätter vår religiösa diskussion. M får alltid sista ordet under våra nattliga samtal och jag somnar i vanlig ordning i gropen hon lämnar intill sig i sängen. Vi har filmfestivalat oss med den fantastiska Israeliska animerade filmen Waltz with Bashir och alldeles för snart efter jag somnat är jag tvungen för att gå upp till nästa film. 


God´s offices ser jag  tillsammans med Rebecka. Vi går sedan genom ett söndagsdimmigt Haga och äter linssoppa på Mums. Jag är tung i ögonlocken och så himlans nöjd med helgen. Jag fyller nitton om en vecka och vår klass har dragit in ca 20 000 kr till Rumäniens barn. Studentutspring står på spel och det är nästan ingen tid kvar känns det som ibland.

Det är ju ofattbart det här egentligen.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-01-25 22:32:14

Du får berätta om Gods's offices när vi ses, jag är hemskt sugen på den.

Du behöver inte ta med något särskilt, ta med det du känner för! Om du har några spetsar, band eller knappar du vill använda kanske? Känn efter :)

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela