Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

History history, life is a mystery

Publicerad 2009-02-22 16:55:15 i Allmänt,

Jag rufsar om i mitt hår, det flyger damm i rummet, jag rufsar, det dammar osv. Är det jag eller omgivningen som dammar?  Jag har ingen aning. På golvet ligger en picknickfilt, en fäll, en gitarr, en brun resväska och 259 andra grejer. Fröken Hagman var här igår och skrev monolog innan vi gick och firade Pernilla som fyllde arton (egentligen i går natt då jag tog mitt nittonåriga mentorskap på allvar och var med henne på Viktoria). Därav filtarna. Jag och Fröken Hagman spårade självklart ut och slog över från feminism till visioner och egenkomponerade låtar om manshat på fyra sekunder. Därav gitarren. Sen gick vi ut i snöstormen.


Min helg bytte ifrån på spåret till uteliv på en millisekund. Jag vet fortfarande inte var det ena dygnet slutar och det andra tar vid. Hade tänkt läsa lite kultur och idéhistoria. Hade tänkt att kompensera ut skammen över att på samhällsprovet glömma bort vad parlamentarism var.


Ps. Inatt drömde jag att jag lanade utomhus tillsammans med klassen. Det var typ midsommarjippo och historieprov på samma gång. Jag förstod ungefär lika mycket som jag göra när du pratar om kvantfysikens grundvalar. Hasse tittade på mig i drömmen med sina puppy eyes och sa att det ordnar sig, - jag trodde på henne.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2009-02-22 17:22:14

Din blogg är min oas.

Postat av: Till Helena

Publicerad 2009-02-23 20:58:30

Å, tack du rysligt söta människa.

/ Julia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela