Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vad jag än skriver så menar jag ingenting av det jag sa till dig.

Publicerad 2009-12-29 01:59:33 i Allmänt,

Vin med finkusinerna såklart och Karin åker till Indien om bara en vecka. Dea är i Ryssland och Madde och Sara i samma säng som mig. Så det pratas. Till kanske fyra på morgonen och om viktigt och oviktigt. Jag läser Narnia och pusslar Mamma Mu och Kråkan-pussel med Lilla C. Jag har sms-konversationer med Kalle som är mer eller mindre seriösa och innehåller mer eller mindre ordet Allah i mer eller mindre doser.

Jag förstår inte mer nu, jag trodde det. Att vara nästan-tjugo var i mina fjortonåriga ögon i princip som att vara gift och färdig. Tänk så fel man kan ha. Tänk så gammal man kan va. Utan att förstå någonting.

Barnvakt i morgon. Tur att jag älskar att pussla Mamma Mu och Kråkan-pussel med Lilla C. Tur att han ska lära mig spela Nintendo Wii- tennis också. Jag är allt en lycklig skit ändå. Och Lilla H är hemma och målar guldkanter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela