Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Det ar misar, det ar volym, det ar os, det ar Checheci

Publicerad 2009-12-05 15:04:54 i Allmänt,

K undrar ifall jag och C ar upplagda for ett aventyr. Vad hon egentligen sager ar; det ar fullt i bilen, kan ni ta bussen in till jobbet i morgon. Sjalvklart vill vi det. Vi bestammer oss for att vanda morgondepressionen och se MOJLIGHETERNA denna bussfard innebar. Varat aventyr borjar med en buss som aldrig kommer (50 minuters trevligt samtal istallet) och sedan en trevlig promenad i den riktning vi har fatt for oss att Checheci ligger. Vi kanner oss fria och vuxna och sjalvstandiga och nar onskad destination tva timmar efter paborjat resa.
Forskolan ar ett enda stort stormande hav av upprymda ungar som kastar sig over oss nar vi kommer in. Det ar en manlig dansare dar som volontarar pa centret ibland och idag lar dem lite enklare danssteg till deras juluppvisning. Sitter mest med de minsta i knat och mitt hjarta bara svaller over av omhet. Jag ar tigermamman som ser sina ungar lara sig ga och det gor mig stolt att se dem, det far mitt hjarta att brista nar jag tanker pa hur deras framtid formodligen kommer att se ut.  foljer dem hem som vanligt och bar de minsta over lerhalet som tacker storre delen av gatan dar de nagon gang i framtiden ska lagga asfalt. De aldre barnen kastar smallare efter oss och tigermamman ar beredd att doda men haller sig lugn och ser till att ungarna kommer over pa ratt sida vagen.
Ovar pa julsanger, laser laxor, alla ar uppe i varv och vi har roligt. Alla ar utjagade klockan fem och jag, C, L och K stannar kvar for att forbereda saker infor senare da nagra av kvinnorna kommer for att ha nagon form av bibelstudie kombinerat med sang och prat. Jag och C ska halla koll pa ungarna och laddar upp med pennor och papper och jox. Har i sarklass en av de basta kvallarna pa hela veckan och nagra av barnen vi traffar pa homework club ar dar. Kanner for forsta gangen att jag faktiskt lyckas kommunicera och nar barnen forsoker hjalpa mig och inte bara vara skitungar blir jag sa himla glad. Det faktum att jag kunde gor mig forstadd gjode mig sa himla uppmuntrad och glad.
Kommer tillbaka halv tio, aker forbi Heather och ater mat, skrattar at allt och ingenting, blir upplockade och aker hem. Dekorerar rummet med urklipp, fnissar halvt ihjal oss tillsammans med A och somnar som tva drogade kameler klockan tolv. Vaknar tio timmar senare och har fortfarande den varma latta kanslan kvar i magen som jag somnade med.

Kommentarer

Postat av: K

Publicerad 2009-12-11 19:15:28

din blogg är så fin. så stark!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela