Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Insomnia

Publicerad 2008-05-29 12:59:21 i Allmänt,

Jag börjar ana varför jag inte kunnat somna på kvällarna. Häromdagen hittade jag en gammal medecinflaska i vårat skåp som min lillebror fått ordinerad när han var ett litet knytt. Jag tog tio gånger hans dos (eftersom han är minst i världen) och blev jätteglad eftersom det tog bort hostan när jag skulle sova. Det lilla kruxet var att jag inte kunnat sova sen dess. När jag idag läste på förpackningen förstod jag varför. Jag har tagit (en aldeles för stor dos) Bricanyl, vilket ofta ger rastlöshet och sömnproblem. Det är liksom inte ens en hostmedecin, han hade bara fått det för att jag har ingen aning, vidga hans pyttesmå luftrör typ.

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2008-05-29 17:42:14

hahaha, lilla vännen. sånt där tar jag med!

Postat av: ina

Publicerad 2008-05-30 10:08:00

det låter inte alltför bra att ta medicin utan att veta hur mycket du skall ta! anar att du gillar bob hansson? han skriver så underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela