Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

På jobbet:

Publicerad 2008-06-29 22:02:54 i Allmänt,

Kille i 23-års åldern kommer fram till kassan och sträcker fram en gosedjursfågel mot mig och frågar helt seriöst
"Får man byta den här mot en popcorn?"
Jag tittar frågande på honom för att se om han skojar och säger ironiskt
"javisst!"
Varpå killen helt seriöst och skitglad säger "VA!? Får man!"
Jag: "nej det är klart du inte får..?"
Killen:  "okay... men då vill jag ha en sockervadd!"
Jag: "Ehrm, du vet att du fortfarande inte kan betala med fågeln..?"
Killen tittar besviket på mig och säger sen "nähä" och går sin väg.

Åtta veckor kvar.
tjim/tjo.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2008-06-30 21:22:22

Jag har en ännu bättre, från mitt jobb.. för typ en vecka sen:

Liten kille, kanske 8 år, frågar: "Hur mycket kostar dom klubborna?"

Jag svarar: "2 kronor"

Killen: "Då går det inte"

Jag: "Varför går det inte?"

Killen: "För jag har inga tvåkronor"

Jag: "Ehh.."

Killen: "Jag har bara enkronor"

Jag: "Men.. har du många enkronor?"

Killen: "JA! Jag har tjugo stycken enkronor"

Jag: "Ja men, då kan du ge mig två av dem, för två enkronor blir två kronor"

Han tittar skitmisstänksamt på mig, ger mig motvilligt 2 kronor och halvskriker att han minsann ska ha med jordgubbssmak.



Och nej, han drev inte med mig. Och nej, han var inte söt.. bara trög! HAHA!

Postat av: johanna

Publicerad 2008-07-01 09:38:18

hahaha, det finns så mycket knäppa människor, men vad hade man gjort utan dem? Sånt är ju svinkul :D!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela