Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I can´t explain and I wont even try

Publicerad 2008-02-18 21:31:23 i Allmänt,

66439-292Idag kände jag mig lite arty och satte upp tre bilder jag tyckte var fina på min fula blåa vägg med tejp som jag hoppas ska dra bort en liten bit av tapeten sen när bilderna tas ner så att jag får måla om. Idag fyndade jag även ett par urheta byxor och en svart polotröja/poloklänning för 20 kronor styck på Monki. Sånt gör även halvmagsjuka och håglösa måndagar värda att gå upp för. En Kd kärring var och pratade om Israel lite senare på Israelkursen "Och eftersom jag är för att man ska ställa sig på den svages sida står jag på Israelernas sida, vilka jag anser är de svaga". Jag och hon hade gerillakrig sen den resterande tiden om vem som var överlägsen vem och trots att hon lutade sig fram och spände sin arga kd-ögon i mig vek jag inte med blicken. Det var dagens puls och vinst.

Mycket prat om döden hemma och Carl och jag pratar jättelänge om vad som händer när man dör, varför kroppen lämnas kvar här på jorden och vilken del av en som försvinner ("ligger t shirten kvar här?"). Svårt att förklara men Carl lyssnar med stora ögon och säger tillslut att han förstår och att Per är hos Gud nu och vi kommer överens om att han har det bra. Det är bara vi som är ledsna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela