Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Postcards from Italy

Publicerad 2008-12-08 21:01:05 i Allmänt,

När jag lyssnar på musik i datorn via mina hörlurar låter det precis som när Luke Skywalker slåss med sitt lasersvärd. Swish swosh! Det är rätt ballt med passar inte riktigt till Chopin. Ja, jag vet att jag alltid är en sådan person som måste överarbeta saker men på tal om psykiskt sjuka människors rätt till straff eller vård har jag en del att säga. Och så. Gulag orkestar – postcards from Italy. Jag ska ta med er dit någon gång.

Angående att överarbeta saker. Jag har en julklappslista i huvudet, fyra bitar liköräckelchoklad på skrivbordet, tre lussebullar i magen, visselsången ifrån kill bill på hjärnan och fem pärmar osagdheter i en garderob jag inte längre besöker. Och så drömde jag att en krönikör på Gp nämnde min blogg, jag fick reda på det när jag bodde i ett tempel i Israel, eller var det kanske Italien. Och ni var med allihop, och varmt var det, sådär lagom så att stenplattorna på innegården blev ljumna och växterna växte utan att förtorka. Vi var nog små tror jag, eller bara glada och sprang omkring genom alla våningarna i templet, som nog mer var en gammal ruin. Det var nog i Israel och ruinen var som en stor labyrint. Jag letade efter någonting, men jag kommer inte ihåg vad.

Kommentarer

Postat av: Poeten på en mycket ensam ambulansstation i norra Bohuslän

Publicerad 2008-12-08 21:08:07

Dina texter är min honung.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela