Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Det verkar så enkelt vännen, ändå är det så obegripligt svårt.

Publicerad 2007-11-01 19:44:09 i Allmänt,

66439-218Fin dag med matte och superfrukost hemma hos Fanny borta i Partille. Även munkar, skräckfilm, Jenny och Adeline. Dock feberkänningar och sjukkänsla som tvingade mig att ställa in konserten med bandet från Mali i toppensällskap. Grymt besviken på min kropp och försöker skriva bort den ständiga sjukångesten istället för att fundera. Spelade första a-lags matchen igår. Galet grym känsla med massor av publik och någon som ropar upp ens namn i högtalarna när man kommer in. Kände mig som värsta kändisen. Kommer ihåg alla gånger man suttit där själv och tänkt att ?en dag ska jag spela där? och helt plötsligt är det sant. Allt gick jättebra, fram tills domaren bestämde sig för att ta fram det röda kortet. Men det är en annan historia och jag fick iaf. höra att jag var bra i försvar.

Lyssnar på både Kent och Winnerbäcks nya skivor, bara för att se om samma känsla kan komma tillbaka som fanns där för några år sedan, när jag citerade mitt liv med deras texter. Men det gör den inte riktigt. Kanske har jag lyssnat sönder dem eller bara blivit äldre, eller så är de allt för förknippade med högstadiet för att jag ska kunna tycka om dem. De är bra, men inget utöver det vanliga. Känns som att de går på slentrian. Och det gör inte jag tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela