Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

De sista flyttfåglarna har redan gett sig av.

Publicerad 2007-11-14 21:19:56 i Allmänt,

Slår upp ord som autonomt och inkorporera för att fatta någonting över huvud taget. Lägger som vanligt fokus på det som är intressant istället för det som är väsentligt. Har inte orkat upp till en enda morgonlektion på hela veckan, inte orkat komma i tid till resten heller och verkligen inte orkat tänka på vad Miss Mattson kommer att säga på nästa utvecklingssamtal. Hon kommer få hjärnblödning när hon ser min frånvaro, det är då ett som är säkert. Tack för alla fina förslag på vad jag ska klä ut mig till. Jag tror det blir prins, men vi får se. Idag frös jag trots ylletröja under vinterkappan och mössa, vantar halsduk. Jag vill ha en bävernylonoverall som jag hade på dagis. Nu ska jag kolla på Greys, vilket var den enda anledningen till att jag gick upp i morse. Puss.

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2007-11-14 21:50:31

Jag skyller på graviationen. Läst Jonas Thente, DN, idag:

"Eftermiddagar när man inte vill sitta kvar på stolen men inte heller orkar resa sig.
Halvfyratider när alla inkommande mail känns fördömande, alla telefonsignaler hotfulla och ingen verkar förstå vad man pratar om. Om man pratar om något.

Gå in i väggen heter det. Eller bränna ut sig. I min erfarenhet är det snarare fråga om någon slags överkänslighet mot gravitationen. Det börjar med att det är känns lite tungt att resa sig. Och meningslöst också, för man skall ändå tillbaka till sin plats när man har hämtat den pappersmugg med kaffe som kommer att stå och kallna bredvid bildskärmen, eller konstaterat att den kollega man skulle fråga något inte sitter på sin plats för att han eller hon har gått för att hämta kaffe eller fråga någon annan någonting.
Så börjar det.
Och det slutar med att man en morgon bara inte kan stiga upp ur sängen.
Gravitationen vinner alltid i slutändan."

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela