Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag säger 18 grader sandpappershals och regn (jag som bara ville dansa)

Publicerad 2007-05-18 19:20:51 i Allmänt,

Jag s?ger 18 grader sandpappershals och regn (jag som bara ville dansa)Skrajvåta läppar, som nedbitet nagellack, inomhusdagar och pulverkaffe. Lukten av den rädsla du aldrig vågade släppa fram som starwars episod I, II, III tapetserat över taket istället för de självlysande stjärnorna Eva har i sitt. Rakt igenom skitfin myskväll med Moulin Rouge och kladdkaka, somnade i en alldeles för smal säng och slog Eva knockout i sömnen. När jag tänker på Eva tänker jag på Shakira, världens största leende och vind.

Jag tänker att om jag struntar i det tillräckligt länge kanske det försvinner. Sommarjobbet klart nu i alla fall, på ett äldreboende, 25/6 ? 19/7. Jag behöver pengar till i höst då jag ska hälsa på Linn i frankrike, sitta på ett tak, äta ost, dricka vin och konversera om livet, dansa ute och träffa människor som kan prata franska.

Ritar kartor över kroppen för att hitta en väg ut härifrån. Alanis Morisette ligger kvar i Evas stereo, jag säger 18 grader sandpappershals och regn. Inte ens kladdkaketerapi hjälper mig igenom det här ösregnet idag.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2007-05-20 20:29:43

saknar saknar saknar dig.. längtar efter Frankrike då du kommer och hälsar på.. hatkärlek kanske.. för jag vet att jag inte kommer träffa dig mycket då..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela