Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Insydda stuprörsjeans och lördagsnojor

Publicerad 2007-05-05 21:37:58 i Allmänt,

Pollen eller något annat i luften. Costello, Belle and Sebastian och Taube. Insydda stuprörsjeans och lördagsnojor. Fredagskaos och Emma i Kristallsalen skrikandes något om usla domare och hembränt när en hopsnörpt rektor kommer in. Skrattattacker och panikattacker inför ett löjligt föredrag. Gått ner mig i citat-träsket igen, är en sucker på att låta bli och när jag hör Seeing other people tänker jag bara på tåg och Landskrona. Fint. Jag har aldrig varit mer rörig i vad jag skriver, kanske är det för att jag egentligen är aldeles för klar med vad som egentligen borde göras.

Till ordningen. Adam konfirmerade sig idag, sol, vår och lite kallt, precis som det ska vara. Det var en fin predikan och efteråt god mat och massa härliga och vilda kusiner.

Och. Klassträff igår. Trodde att folk ändå hade växt till sig, men det var precis som att komma tillbaka till den gamla klassen. Samma grupperingar, samma coola gäng och osäkerhet. Min lärare undrade halvt på skoj hur jag stått ut i tre år. Så här i efterhand har jag ingen aning. Gick hem till Lina efteråt, vi åt världens godaste tacos, kollade på film och provade kläder jag skulle låna till idag. Lite roligt att den enda personen i hela världen som jag känner som är lika liten som mig också har den största garderoben en sextonåring möjligt kan ha.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-05-09 16:06:36

ja, återträff på lördag hos natta. visste inte du om det?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela