Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I'm lost but I'm hopeful baby

Publicerad 2007-05-16 23:34:45 i Allmänt,

I'm lost but I'm hopeful babyPå träningen landade jag rakt på bröstkorgen, så nu har jag svårt att andas. Andra knäcker näsben, bryter fingrar, får hjärnskakning och lite andra coola saker. Jag klumpar ner mig på bröstkorgen och låter som en kedjerökare när jag går och blir andfådd efter tre meter. Det är rätt ocoolt och gör ont utan att synas. Skippade bilden och satt nere hos Frida med en fryst banankaka på bröstet för att lindra det onda och försökte översätta Jennys uppsatsutdrag om flyktingpolitik och UNHCR som skulle vara ?inte så krånglig engelska?. Mamma mia. Det tog oss säkert två timmar totalt och när jag väl fattat vad det stod så fattade jag ändå inte själva poängen. Jag vet inte om jag är dum i huvudet eller som jag helt enkelt bara har för mycket där inne nu. Inte ens mammas samiska smycke som i själva verket är en lyckoamulett kunde hindra den här dagen ifrån att bli dålig.

Allting snurrar på, och jag vill vara skolklar och åka iväg ifrån internet, telefoner och tv. Jag vill isolera mig för att inte kunna sysselsätta mig med någonting hela iden. Får panik på att allting går så snabbt och effektivt och förenklat. Jag känner mig inte så himla effektiv och enkel som alla prylar lovar mig att jag ska bli bara jag använder dem. Jag blir inte coolare för att jag dricker coca cola och jag har inte fått fler kompisar trots att jag köpte en ny klänning som var jättefin. Damn it. Det känns som att hälften av alla jag känner ber mig sluta med handboll, men vad fan skulle jag sysselsätta mig med då? Datorer och mer plugg. Fan heller, jag knarkar muskler och snygga vader i stället.

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2007-05-17 11:40:23

helt rätt

Postat av: J.Fh.

Publicerad 2007-05-17 22:00:46

Förlåt mig. Ska aldrig bryta näsbenet igen.

Jag älskar dina vader. Men det visste du redan. Får jag träffa dig något i sommar ska jag nog visa dig ett och annat sms jag sparat sedan förra sommaren... =P

För mig får du gärna fortsätta spela handboll, jag gillar att du gör det därför att det är du som gör det, och för att det är så du att göra det...

Postat av: Tilda

Publicerad 2007-05-18 19:04:12

nej sluta inte handbollen!
betyder inte den mkt för dig?
kraaaamar Tilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela