Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag gillar äckliga saker!

Publicerad 2007-03-03 10:20:21 i Allmänt,

Jag gillar ?ckliga saker!Jag och Carl satt i vardagsrummet häromdagen när han frågar mig om jag har en kaka. - Vill du ha en kaka? frågar jag. Han nickar. Jag säger att han kan få en efter maten, men inte nu. Han sitter tyst ett par sekunder innan han med glitter i ögonen säger - jag hittade en kaka under soffan. Jag frågar vad han gjorde med den. Han förkunnar stolt att han har ätit upp den. Jag tittar på honom med en suck och säger att det är äckligt att äta saker som legat därunder en vecka. Han kontrar med ett bestämt: - jag gillar äckliga saker! Haha, han är så fin.

Idag var jag sagotant och vek som jag är kunde jag inte säga nej när Hampus och Carl plockat på sig inte mindre än fyra stycken böcker. Så inklämd mellan två snoriga ungar i en 90-säng har jag nu plöjt igenom Bebben går på toa, Bebben bakar en kaka, Lejonet som pep och en saga om en flodhäst som får spel för att allt jordnötsmör och all hallonsylt är slut. Jag var djupt tacksam för att de inte valde Petsson bakar en pannkakstårta, dels för att Hampus (icke läskunnig) har lärt sig boken i stort sett utantill och läser den i kör och dels för att man själv hinner somna innan boken är klar.

Är jättetrött, mina grannar hade sex och spelade musik megahögt så att jag inte kunde somna sent i går kväll. Sen på morgonen fick jag höra att jag tydligen pratat i sömnen med min bror också, som var vaken, och sagt massor av konstiga saker och avslutat med fetaste dissen. Respekt. Det är synd bara att jag aldrig kommer på så bra svar på tal när jag är vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela