Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Hemma igen, samma människa om än myggbiten och skitig

Publicerad 2007-06-21 12:16:50 i Allmänt,

66439-171Det regnar och för andra gången på kort tid bor jag i något som känns som en stor flyttkartong. Flyttar på lördag så alla som har lite spring i benen och känner för att lyfta kartonger är välkomna hem till oss. Hemkommen ifrån Dalsland som ett myggskadat foster.
Jag och Linn tog hårt på regeln att vi bara skulle slappa. Vi orkade inte ens ut till förrådet för att hämta kubbspelet. Vi låg som två däckade sälar och läste vältummade pocketböcker. Jag hann med fem stycken och fått tillräckligt med inspiration för att ge mig på Papillon här hemma. Undrar just hur länge entusiasmen håller.

Dalsland var, trots myggorna, jättefint. Och det är något speciellt med platser man känner till något sånär utan att ha tröttnat på dem. Vänern som ett stort hav jag ser ifrån gräsmattan om jag står på tå, bryggan där man inte får dyka med ljus sand i små vågor på botten och rundan vi aldrig vet hur lång den är men ändå går och säger att nu har vi ändå gått ganska långt.

Lite nya krafter har jag väl dock fått. Så pass mycket att det räcker för en fika eller två, vi får se vi får se. Idag måste jag i alla fall rensa ur min bruna byrålåda och övertala mina föräldrar om att jag inte ska ha en bäddsoffa utan en egen säng att sova i om nio dagar. Min loftsäng ligger ute på blocket och jag hoppas för allt i världen att den inte blir såld inom de närmsta dagarna eftersom något nytt inte köps förrän till den nya lägenheten. I och för sig snarkar inte Hampus så farligt om jag sover skavfötters med honom, dessvärre vaknar han runt halv sju.

Vill bara sova för att slippa ta tag i alla bestyr, problemet är att jag inte är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela