Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Exotiska balkongupplevelser samt blod, svett och tårar

Publicerad 2007-06-04 21:29:09 i Allmänt,

Och så var vi här igen. Ja du hör. "Vi" som i två, det är jag och mitt alterego som talar. Träningen har kommit igång igen i takt med att min hjärna har lagt av. Och nu efter att naturkunskapen är i stort sett klar kan jag inte förtränga matten längre, den lägger sig som ett hårigt monster med vassa tänder och gnager inuti. Ingen panik, ingen panik. Eller, lugn och fin, som Hampus hade sagt till sin storasyster. Och förvirrad, nej det är bara förnamnet, min tränare skäller på mig och jag försvara mig med att om han tycker att jag är förvirrad så har han inte träffat min mamma än.

Nu är det sommar här i alla fall. Det är både bra och dåligt. Frukost på balkongen blev det i allafall i söndags. Då var Linn här och vi satt i tights och Bh och drack varm choklad i tropisk hetta. Det kändes lite exotiskt och samtidigt väldigt Svenskt. Lite mindre exotisk kände jag mig när jag skjutsade henne på min pakethållelöse cykel till plantagegatan på under tjugo minuter. Fint besök i alla fall. OCh nu får jag gå om jag ska hinna somna innan jag går upp eftersom jag lovade Therese att inte skolka naturkunskapen i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela