Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

De sa på radion tidvis uppehåll, jag säger uppehåll är bra men inte nog, jag skulle hellre se en riktigt bra förklaring

Publicerad 2007-06-11 23:35:48 i Allmänt,

De sa på radion tidvis uppehåll, jag säger uppehåll är bra men inte nog, jag skulle hellre se en riktigt bra förklaringSitter med alla fönster öppna och Kent på fastän jag egentligen har slutat lyssna. Sjukt jobbig träning och allting bara snurrar i en stor tankekarusell som för en gångs skull inte bara känns totalt fucked up utan mer måttligt förvirrande. Vissa saker är så svåra att förstå. Som att jag får hem bantningsreklam adresserad till mig, aldrig kan sluta älta saker trots att de inte är större än smulorna ifrån kvällsmackan och aldrig orkar gå upp ur sängen oavsett hur många timmar jag sovit.

Sommarlov snart och någon har stulit alla timmar jag alldeles nyss hade till förfogande. Klockor som svarta prickar i synfältet bara för nöjes skull samtidigt som jag skulle kunna döda för att kunna a whiter shade of pale på elgitarr och månskenssonaten på piano. Sånt funderar jag på när värmen klättar in som en långbent spindel och lägger sig över väggarna på mitt rum. Vem kan sova när sommaren bryter sig in med stormsteg och förintar alla spår av frusna fingrar och stela hjärtan?

Tänker att solen går upp i morgon också, fast här har den gått ner och snart åker jag till Dalsland och isolerar mig med Linn. Jag har helt frivilligt gått med på att offra mitt liv åt myggorna, tystnaden och de mjuka resårsängarna som luktar mormor och sommarstuga. Sitter och tänker på sommarnätter, kaos, böcker och att jag är typ tre bröd hög och miserabelt dålig på bänkpress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela