Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Raindrops keep fallin on my head (Göteborg är vatten och handboll)

Publicerad 2007-07-07 23:54:54 i Allmänt,

66439-173Sitter i min nya säng, den är 105 centimeter bred och alldeles lagom. Ni som ska sova över här blir tvungna att ligga sked vare sig ni vill eller inte eftersom det är lite för lite plats för en extramadrass och för att kunna ligga två bredvid varandra på rygg. Pappa tittade in på mitt rum i morse och fick den där djupa papparynkan som inte matchar särskilt bra till hans numera ganska gråa hår. Jag frågade vad det var och han sa att det inte kändes särskilt bra att jag numera stod lägst i rang. Jag kollade på honom med den irriterade iställetförsuck-blicken och han sa snabbt att han menade mitt rum alltså. Arton minuter senare åkte vi iväg till jysk, IKEA och sängjätten för att leta efter en säng att ersätta min skumgummimadrass med. Tyvärr knäckte pappa en av ribborna under sängen när han var irriterad och skulle få ur den ur bagageluckan. Men det är sånt svinn man får räkna med.

Efter sängshoppingen tog jag Hampus bolibompaparaply och mötte Johanna och Pernilla i stan för att shoppa och kolla på partille cup. Men eftersom Johanna hade pms och jag hade ont i huvudet och Pernilla hade åkt ut i åttondelsfinalen var ingen på shoppinghumör, så vi åt på Fröken Ohlssons (vegetarisk gulash) och satte oss sedan i regnet för att kolla på handboll. Mamma mia. Man måste verkligen vara totalt hjärntvättad eller insnöad på någonting för att utsätta sig för utomhusspel i det här vädret. Fjorton människor jagar en boll i fjorton gradigt regn, jamenar hur kul kan det vara? Typ så kul at jag hade kunnat offra en halv veckas lön för att få vara med och spela där igen. Partille cup är årets intervallträning värt i vilket jävla ösregn som helst.

Dessutom hade jag en mycket trevlig pokerkväll hemma hos Johanna i går även om jag tydligen varken hade bra taktik eller pokerfejs. Och jag var evigt tacksam att vi varken spelade klädpoker eller om pengar.

Bild på Islands HK från GP

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela