Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Desperate housewifesmaraton i nya kläder och tom plånbok

Publicerad 2007-07-14 17:49:02 i Allmänt,

Desperate housewifesmaraton i nya kläder och tom plånbokShoppoholic, varningslampa blink blink. Fast idag höll jag mitt löfte om att köpa mest vintage i alla fall. Vi var uppe i ottan för att hamna långt fram i kön till Sarons secondhand men när vi kom dit såg vi att de hade sommarstängt, så vi tog en fika i ett öde Haga istället innan vi började vår jakt på de perfekta vintageplaggen. Det blev en klänning i sextiotalsstuk (se bild), svarta pumps, röda skinnstövlar, vitprickig blå kjol med hög midja, rött pärlhalsband, svarta högmidjade stuprörsjeans och ett grått säckigt linne. Höstgarderoben klar och som Anna så snällt sa, vart ska man annars göra av sina pengar? Kul att ha trendmonstren Anna och Lina med sig också för lite smakråd och feedback.

Göteborg är regn igen efter några timmars fristad, några timmars sol. Livet kom liksom av sig och bikinin jag köpte alldeles för dyrt har bränt ett stort hål i min byrå så att jag ska kunna se den även när jag stängt lådan. Lider av kronisk trötthet och snuva. Ska slappa i kväll och morgon och ha desperate housewifesmaraton med antingen mig själv eller Lina. Det finns inget jag älskar så mycket som att inte ha något jag måste göra utan att ha tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela