Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Would you let me play this song ten times a day?

Publicerad 2007-01-14 18:52:33 i Allmänt,

Would you let me play this song ten times a day?Vaknar och sveper i mig en fruktsmoothie till frukost, åker och städar. Hinner hem och morsa på min familj jag inte träffat på en evighet för att senare kolla på a-lagsmatchen och efter den själv spela mot Bjurslätt. Efter matchen sätter jag mig på vagnen till Jenny och Erik. Jag har hållt igång som en duracelkanin hela dagen och somnar strax efter Markland för att vakna upp i tid tack och lov. Kommer hem till dem strax efter sju och träffar nya och gamla människor kors och tvärs och för första gången är det någon som är över 25 som säger att jag har en snygga hårfärg. Har roligaste kvällen på jag vet inte hur länge och vi dansar, dansar, dansar (här tänker jag på Hello Saferides låt "My best friend") och man får dansa fult, man får hitta på egna coola moves och sjunga med högt i låtarna. Jag börjar avrunda en stund innan tre när jag sträcker vaden, de sista droppar av och strax efter tre dansar jag och Erik sista dansen till The Concrets och precis då är jag bäst i hela världen. Och ni andra är så himla bra att det är omöjligt att inte bli tokkär i er allihop!

Är väldigt trött och somnar med Jenny och Erik i deras dubbelsäng och försöker att inte tänka på att jag ska upp och jobba i morgon och kommer att vara bakis och omänskligt trött. Försöker att tänka bort vaden som gör ont och allt annat krångligt oblikatoriskt natt-tänk, för det är så skönt att bara få fyllas av den braiga känslan man får när man vet att det varit en perfekt dag, när allt ifrån synkade bussar till handbollsfinter bara stämt.

Morgon, tunghäfta, kokta ägg och 32 sekundmeter utanför. Den ni. Kristian, Jag, Jenny och Erik äter familjefrukost och jag beger mig ut i vinden. Flaxet fortsätter och jag hinner i tid till jobbet med en minuts marginal. Tyvärr vågar folk sig inte utanför lägenheten i blåsten och de är stendött på Cafét precis hela dagen. Jag, C och S går och småpysslar och försöker komma på någonting som behöver bli gjort. Svårt. Jag får iaf lära mig att göra en kaffe (mjölken är än så länge överkurs) och känner mig nöjd med dagen.

Hemma och börjar känna av de där osovna timmarna. Jag har ett par sidor i matte att klara av innan jag somnar, sen är helgen fulländad. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela