Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Om du verkligen söker efter riktiga relationer får du välja en annan typ av mascara, så är det bara.

Publicerad 2007-01-30 22:44:38 i Allmänt,

Om du verkligen söker efter riktiga relationer får du välja en annan typ av mascara, så är det bara.Okay vi snackar såhär kompis. Det är tisdag och i morgon ska jag börja skriva på min (observera följande stycke), färdiguttänkta och färdigdisponerade novell som endast ska skrivas på lektionstid. Dessutom ska jag hinna fylla år och sånt viktigt. hej och hå. Skulle färgat om håret ikväll, men så upptäckte jag till min stora förtvivlan att vi inte hade några plasthanskar, om man bortsåg ifrån de stora blåa som Christina hade använt tidigare när hon städade toaletten. Efter ett ganska snabbt övervägande insåg jag att det inte skulle gå att genomföra med tanke på att utan handskar skulle jag vara tvungen att amputera mina händer eller i bästa fall bara gå med mjuka vantar ett par veckor. Christina sa att pappa säkert kunde göra det ändå, "han är ju inte så noga med sånt" tror jag hon uttryckte det (observera att hon inte hört något av ovanstående eftersom det endast utspelades i mina tankar). Jag blev glad i några sekunder innan jag insåg att det vore lika med mordförsök att låta pappa färga mitt hår. Han är nämligen hyperalergiskt mot allt som man inte trodde gick att vara alergiskt mot och lite till. Och visst är jag desperat men nej, jag fick ta mitt snart sjuttonåriga förnuft till fånga och inse att jag även i morgon var tvungen att gå till skolan med sveriges fetaste utväxt och känna mig ful (det är insidan som räknas, det är insidan som räknas).

Men alltså, jag vet inte vad jag ska skriva i morgon, man får inte skriva om kärlek. Så good bye med alla mina bra upplägg jag tänkt använda mig av för att glida igenom den här uppgiften på en räkmacka. Jag är lite trött, det har varit en jobbig dag med matteprov och labb och sånt annat hemskt. Dessutom en no lektion där Fanny trott att jag skulle vara borta på och därför tog tillfället i akt att säga att det tyvärr var jag som hade alla våra papper så att vi inte kunde redovisa. Tabbe. Jag kom in 20 minuter senare och fick reda på att det var "jag som hade papprena". Men vi klarade oss bra. Och nu ropar min far. Jag ska gå och lägga mig. NU. Jaja jag är nog lite trött ändå.

Lyssna på: Ullinulla, grymt roligt radioprogram du kan läsa lite mer om på länken eller gå in på p3s hemsida för att lyssna på http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?programID=2784&nyheter= Det är dem på bilden, Lina till höger som brukar hänga hos oss på onsdagar. Jag gör lite smygreklam, hoppas det känns ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela