Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

...

Publicerad 2007-12-05 18:33:40 i Allmänt,

Någonstans måste de ju få ta vägen, man kan inte bara stänga in alla orden i ett torn och tillverka världens längsta Rapunzelfläta för folk att klättra upp på, man måste klättra ner. Att skriva på engelska är oerhört frustrerande för mig, jag vill använda mig av snygga ordval och snitsiga formuleringar men kan inte och får istället ett lågstadiespråk som varken jag eller min lärare är särskilt nöjd med, dessutom tar det en förbannat lång tid eftersom jag ändå envisas med att försöka skriva snyggt i början. By the way fattar jag inte varför ordet bokbål inte finns med i den engelska ordlistan.

Veckans vill ha är rak lugg, rak rygg och kort hår. Veckans idol är Madde som önskar sig utsläppsrättigheter i julklapp. Veckans drog är fair trade-thét i LM:s skolcafé.

Nu har jag ägnat exakt en timme åt att undvika det jag egentligen behöver göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela