Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Borttappade ord (efterlyses inte)

Publicerad 2007-12-29 20:10:26 i Allmänt,

66439-234Regnet öser ner och vinden får utomhuspyntet att vaja dramatiskt, morfar kommer in och redogör för komposthämtning och dess tider. Morfar har blivit gammal. Mormor läser tidningen och Ma och Anna pratar åksjuketabletter. A ligger sen en timme tillbaka och läser den sista Harry Potterboken. Allt är lugnt och tyst förutom regnet. Det är inte ofta det är så här tyst. Alltid hörs småbarn, eller TV:n eller grannarna eller barnen på gården, eller musik någonstans ifrån. Aldrig helt tyst. Men idag är det tyst. Tystnaden har blivit en lyxvara ingen längre har råd att kosta på sig. Mormor har fått Bodil Malmstens nya bok i julklapp. Fantastisk bra. Den kvinnan kan skriva.

Jag undrar vart alla lösblad tagit vägen som en gång legat i min anteckningsbok. Jag undrar vem mer än jag som är så korkad att hon skriver ner privata saker på små papperslappar för att sen tappa bort dem. Jag undrar vem som hittade det stora dubbelvikta arket ifrån mitt kollegieblock. Jag undrar men vill inte veta. Ibland är det så jobbigt att vara jag.

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2007-12-29 20:30:35

rotade igår efter en skrynlig anteckningslapp jag visste att jag lagt någonstans och hittade den faktiskt längst ner i den blåa väskan. inte ditt kollegieblockspapper dock.

köpt min husbibel till dig, som jag inte vet om du redan har, och i och med det här inlägget känns den nästan löjligt passande. bodil malmstens "det är fortfarande ingen ordning på mina papper". det är varken julklapp eller födelsedagspresent så den kan kanske passa för en vardagsfika nästa vecka.

Postat av: Helena

Publicerad 2007-12-29 21:58:56

Haleluja! Du har uppdaterat. Gott nytt år på dig med (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela