Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

- Jag skiter i mobilen, det är dig jag är orolig för! Du är stökig, du är slarvig och du kan inte laga mat!

Publicerad 2007-08-26 22:51:11 i Allmänt,

Får Eva höra av sin pappa efter att hon kommit hem och berättat att hon tappat bort sin väska där allt som hade något typ av pengavärde låg. Inklusive hennes pappas mobil som hon lånat eftersom hon tappat i sin egen ifrån bryggan på Kungshamn inför ögonen på mig. Vi pratar länge och allvarligt och skrattar tillsist så vi gråter efter väskborttappningsincidenten och säger att vist älskar våra föräldrar oss nog, innerst inne. Skilsmässobarn är vi allihopa, allihopa.

Jobbat hela dagen och i morgon börjar skolan och jag har aldrig haft mindre lust i hela mitt liv. Försöker tänka på fina saker. Tänker på slätten i Österrike som var fylld av flygande drakar, på att jag har jobbat ihop pengar till den nya cykeln, på att jag har inte bara en utan flera räddare i nöden och på att jag ändå kommit i en bra klass.

Sov gott. I morgon ska jag till tandläkaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela