Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Visst gör det ont när knoppar brister (varför skulle jag annars tveka)

Publicerad 2007-04-15 21:43:22 i Allmänt,

Visst g?r det ont n?r knoppar brister (varf?r skulle jag annars tveka)O och M har suttit i tio minuter och dragit lines ifrån mäklarna vid kvällsmaten, mamma säger att dem är autister och jag skrattar så jag gråter. Fördelar med storfamilj finns det gott om man bara letar lite. Jobbat och önskat mig ut när jag sett alla människor på uteserveringen sitta i tshirt i säkert 25 gradig värme. Men med tanke på hur mycket jag är inne sjunker ju risken för hudcancer avsevärt. Och det är ju bra.

Runt trädet utanför mitt fönster växet ett annat träd som har börjat få hysteriskt gröna blad som försiktigt börjat veckla ut sig. (Se bilden upp till vänster) Det är nu det är som finast, innan de blivit jättestora, matta och bruna i kanterna. Jag gillar när de fortfarande är på väg framåt. Fast inte för fort framåt. Just nu hade jag velat att saker gick lite långsammare. Våren ska inte upplevas innifrån ett fönster. Jag vill ut. Lördag med fotokurs av R och kvällsbesök av L och plugg på Ekonomi.

Dialogen höll fortfarande på när jag gick ifrån bordet, det sista jag hörde innan jag gick in på rummet var; hallå Nisse pisse päronpung, nu får du ta och packa ihop ditt sågspån och dina lösa skruvar i huvudet. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela