Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Utvecklingsstörda barn i Rumänien + fågelhjärta = ?

Publicerad 2007-04-18 22:11:08 i Allmänt,

Det regnar på ett gratiskort som delas ut i Peking samma dag som du berättar för mig att det nog inte är någon ide att rädda världen. Jag säger utvecklingsstörda barn i Rumänien och du pratar om men för livet, om svarta hål och att sånt inte är något för sjuttonåriga fågelhjärtan. Jag vet som vanligt ingenting. Integritet och dynamit är samma sak för mig, och snart börjar det regna.

Det är så skönt när man överraskar sig själv med oanade talanger, som att få alla rätt på ett datorkunskapsprov i excel till exempel. Skönt att vara kvar efter skolan med Fanny, äta cheeseburgare och vara ineffektiv utan stressklump i magen. Flicka med pärlörhänge kommer nog aldrig blir mer än halvklar, precis som jag.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-04-19 21:13:09

Vad för du allting ifrån? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela