Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Her diary is looking like the bible

Publicerad 2007-04-05 10:28:45 i Allmänt,

And her diary is looking like the bibleSitter med nerdragna persienner i fulbyxor och ulltofflor, bloggar och lyssnar på Belle and Sebastian i väntan på att någon ska vakna och vilja gå och fika med mig. Bibelkunskapsprovet ligger som en suddig halvmåne strax till höger i mitt synfält och skaver. Gamla testamentet är inte direkt vad jag går igång på en ledig torsdagsmorgon. På tal om ledighet skulle jag vilja ha mindre lov och istället mer överraskningsledigt inklämt lite här och där. När man är ledig en hel vecka blir det en sån press att man ska göra någonting och vara aktiv och träffa aaaalllaa sina kompisar. Det slutar i nio fall av tio med halsfluss eller att jag tillbringar hela lovet själv i ren anti-kampanj mot mina egna krav.

Mamma har köpt snygga rullgardiner till hela lägenheten och fula till mig för att de var slut i min storlek så nu är jag grinig och har inte lust att sätta upp några rullgardiner över huvud taget. I och för sig är det bra, för då kommer jag inte att kunna sova till längre än klockan nio en enda morgon.

Robban har lånat mig sin kamera så jag hade tänkt att någon kunde komma hit och bli fotograferad. Men eftersom alla sover så jäkla länge får jag väl fota sälarna i Slottsskogen och sen traska ner till Haga och sätta mig med min bibel och plugga på något café istället. Ni kan ju komma dit sen istället, jag lär sitta kvar när ni har vaknat med.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-04-06 13:29:54

tack för en bra dag, :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela