Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

För oss som alltid ska till att fånga en fjäril

Publicerad 2007-04-04 18:41:27 i Allmänt,

F?r oss som alltid ska till att f?nga en fj?rilGår upp klockan nio eftersom jag tror att klockan är minst elva på grund av solen som lyser hysteriskt igenom mina fönsterrutor med trasiga persienner. Pysslar ihop ett par springvänliga låtar till min mp3 och kliver sedan ut från huset och rakt in i Slottsskogen för en joggingtur. Springer hit och dit men ganska långt bort. Kommer hem och blir liggandes innanför dörren i fem minuter innan jag orkar resa mig upp. Hävdar att det är min kropp som lagt av och inte min kondition som inte räcker till för mamma som lite då och då kollar på mig för att se att jag andas. Varför ska det finnas så jävla många saker man kan bli bättre i? Jag har som vanligt lovat och bundit mig vid 36 saker mer än jag orkar. Jag hatar att göra folk besvikna genom att säga nej, fast jag hatar ännu mer att oavsett hur mycket jag jobbar kan jag ändå inte andas ut eftersom det bara kommer mer, och mer, hela tiden.

Vill träffa alla mina vänner. Men jag kommer inte längre än till köket eller ut en liten bit innan jag bara inte orkar och måste lägga mig ner i min 1,20 säng och stirra i taket i flera minuter innan jag orkar resa mig igen. Vad ska man göra med en ork som inte finns och vad ska man med en 1.20 säng när man inte har någon att dela den med?

Bilden togs igår i trädgården

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-04-06 09:24:15

Jättefin bild :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela