Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Änglaröster som skär sig mot franska verb

Publicerad 2007-04-19 19:08:54 i Allmänt,

?nglar?ster som sk?r sig mot franska verbDen här dagen började så som jag önskar att alla dagar skulle börja. Jag går upp och inser att jag har bokat in sjukgymnasten fel tid, jag har bokat en timme senare än jag trott. Det innebär att jag kan gå tillbaka till min säng och krypa ner för att ligga och halvsova i nästan en timme till. Sen svänger jag förbi Jenny på Nordstan och gör ett lukttest innan jag hasar mig iväg till matten. Det visar sig att läraren inte är där och att vi haft en vikarie lektionen innan också, så jag slipper tänka på att jag glömt lämna in en ledighetslapp. Det är kallt men mitt i allt ruggigt aprilväder får jag den första riktiga sommarkänslan när den där speciella lukten av regn mot lite varm asfalt helt plötsligt finns där. Dagen är vanlig men sätts på paus strax efter kl. 2 i LM:s stentrapphus som fylldes av röster som letade sig in som ljuset genom fönstret och sicksackade sig fram för att lägga sig som något varmt i magen. Tiden stod precis som alla elever still och det var så vackert att jag hade kunnat gråta.

Och om vi stänger av här en stund. Stället fram stekta bananer och glass istället för franska verb. Om det kan komma någon med stormsteg och lugn och rycka allt ur händerna och säga nämen fy skäms, sånt ska du inte syssla med. Franska verb är ingenting för torsdagar och Sapfo kan vänta till en annan dag, allting kan vänta på oss idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela