Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Mindreåriga tankesultaner och lite regn

Publicerad 2006-09-27 21:29:14 i Allmänt,

HampusI morse när jag vaknade var det grått. I morse när jag vaknade övervägde jag seriöst att skita i alltihop och somna om. Sen övertalade mitt bättre jag mitt sämre jag att spara det till en annan dag. Kanske i morgon?

Stress och huvudvärk är den absolut mest effektiva kreativdödaren och när jag vaknade hade jag drömt allting sådär tydligt igen. Min tankekarta sprider ut sig som Hiroshima och bland orden råder kaos. En lektion borde man väl kunna missa utan att det ska vara så farligt? Mamma fyller år i morgon och jag har bestämt hemligt möte med Marcus på Marika-fiket för att fixa present. Lite spänning mitt upp i torsdagsyran och kanske är det en anledning god nog att gå upp för? Världen rör på sig. Det finns dock vissa som inte noterat detta. Och vissa blir kära, vissa kör omkull och vissa fortsätter sitt race som om löven inte existerade. Jag bara tittar och njuter av att se människor som lyckas simma motströms i takt med hjärtslagen och visst håller jag lite med mamma som just suckade att; det är visst en konstig dag idag.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2006-09-28 20:06:11

söta du

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela