Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I don’t need no superheroes, I don’t care for gods with wings, I hear teardrops on the pavement when Lady Stardust sings.

Publicerad 2006-09-26 21:04:03 i Allmänt,

Lady StardustKlockan ringer 06.10 och jag blir lika förvirrad varje gång, känner mig förnärmat avbruten och störd. Fullknökad buss, - igen. Hade helst velat isolera mig och sovit hela vägen till skolan. Ler mot killen som delar ut Metero, han står där varje morgon när jag går av bussen, varje morgon går eller springer jag förbi med ett leende. Han är nog morgontrött han med. Alltid bärande en beige mössa. Alltid snälla bruna ögon. Fikade med Cassandra och klämde i mig en halv megastor kanelbulle i Haga, fick ett Lisebergskort och några trevliga minuter av Jenny. Sen le grande finale. Jag har blivit handbollstränare för ett gäng 97/98or. Tränade dem mellan 17.00 och 18.00 tillsammans med Linda, Josse och Maria. Gick därifrån med förnyad energi och ett leende på läpparna.

Läs: "Extremt högt och otroligt nära" skriven av Jonahtan Safran Foer som i olika artiklar jämförts med personer som ex. Woody Allen, Marc Chagall, och Nobelpristagaren Isaac Singer. En bok som tar oss upp på svindlande höjder och förbi allt som heter språklig korrekthet och normal layout. En bok med en 9 årig uppfinnare, smyckesdesigner, frankofil, vegan, orgamist och slagverkare som huvudperson. Du kommer oavsett inställning inte kunna låta bli att älska honom i slutet av boken.

Lyssna på: Lisa Miskowskys senaste platta "Changes" som i alla fall jag tycker är det bästa hon har gjort. Höjdarspår: As daylight fades, Mary och 20th of December madison avenue. Njut.

Bild hämtad ifrån: http://www.artstarphilly.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela