Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Flickan på bilden har en pärm full av brev hon ska skriva någon gång

Publicerad 2006-09-08 18:37:38 i Allmänt,

Hon är jag
Och inatt drömde jag om dig igen. Jag vaknar alltid tjugo minuter före min veckarklocka ringer utom i vissa fall då jag vaknar tjugo minuter efter att klockan ringer. De mornarna har jag bråttom. Ham-sayeh, jag kunde låta bli att säga orden och låta dem falla till marken. Jag kunde implodera. Eller så kunde jag imponera, med att säga det du precis tänkt berätta om. Men det är bara vissa dagar, bara måndag, någon gång, jag lyfter luren innan signalen gått fram.

Och vem fan är intresserad av mitt privatliv. Mamma, tjuvläser du det här kommer jag att binda fast din tå i ett snöre. Tillbringade första sommardagen med Elin, kanske också sista, idag. Alltid lika härligt att träffas. Nu skulle jag ju då haft filmkväll med brorsan, men han uteblir och känns lite segt att kolla på film själv. Så läser du det här är det bara att ringa och komma över. Jag har godis för två.

Och sommaren snurrade fort. Vi måste nog börja förlåta klockan snart för att den aldrig stannade, ringa upp framtiden men själva stanna kvar. Söka horisonter. Extremt högt och otroligt nära. I natt drömde jag om dig.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-09-08 21:40:49

Den bilden är helt underbar.. Skuggorna kring nyckelbenen speciellt.. Kanske för jag har en barnslig fascination för nyckelben, jag vet inte, men det är ett fantastiskt kort.
Jag behöver fika, är du på?

Postat av: Johanna

Publicerad 2006-09-09 10:57:33

Söta julia, klart jag hänger på. Jag har inte heller så gott om pengar så allt som är så billigt som möjligt är jag med på :). Jag saknar dig min syster, jag kan nog hela veckan. Fast tisdag är nog lite seg. Onsdag slutar jag sent, men torsdag, fredag?Jag vill verkligen ses! KRAM

Postat av: Anna

Publicerad 2006-09-10 00:17:22

Hm.. Tyvärr slutar jag fem eftersom jag har praktik, och på tisdagen har jag barnkören.
Men kanske på måndag när jah har slutat? Fast det kanske är väldigt sent?
Isf är mitt förslag café mums på linnégatan, världens i särklass bästa café!
KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela