Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

All this stuff is making me old, it´s dangerous to live I´ve been told..

Publicerad 2006-09-17 21:22:05 i Allmänt,

Maia HirasawaDu är ett av mina raisons d´être och ännu har löven inte riktigt börjat falla på allvar. En trasig lavalampa står på mitt skrivbord och ger mig lite sentimentala vibbar samtidigt som Freddie Wadling påminner mig om att somewhere, over the rainbow.. och kanske blir sommaren inte bättre än klockan tre på morgonen sittandes på en träbänk insvept i en hundfilt och sjungandes till Maia Hirasawas "Mattis and Maia" medan stjärnorna kör sitt eget gig där uppe.

I fredags fick Eva och Sofia med mig ut, mot alla odds, och precis som Eva sa så gjorde det snusen. Sov hos Eva och gick upp omänskligt tidigt dagen efter eftersom Eva skulle spela match. När vi var på väg ut såg Eva att vi låg en timma före i schemat, jag gick hem och sov i stället en liten stund innan Christina hämtade mig för att hänga med som hjälpledare på Hampus gympa. Fick skjuts hem, glömde nycklar, och satt ute i vår hängmatta i gympabyxor, tshirt och loafers och käkade banan och åt gifflar med Hampus. Kunde varit värre. Vi blev insläppta efternågon timme när pappa kom hem. Gick hem till Johanna och sedan hem på kvällen för att somna i soffan till filmen "Big Fish". Idag var det jobb och sedan lite Johanna till, megamys med varm choklad och salta scones med björnbärssylt och keso. Värsta lyxen att få träffa syster två gånger på samma helg. Du är fin du.

Och alla hade en vän med en bil, och det har jag med och jag vill åka långt långt bort, inte ifrån, utan till. Jag läser om en stum man med skulpturhänder och ett Ja intatuerat in i den vänstra handflatan och ett NEJ i den högra, om tomma kuvert i byrålådor och en ensamhet jag tror att bara vi människor kan bära på. Jag läser om en pappa som dog i World Trade Center och om en pojke som söker upp alla med efternamnet Black för att hitta nyckelns rätta ägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela