Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel.

Publicerad 2006-10-19 17:46:57 i Allmänt,

I´ll hold your head when you throw upDet finns en kvinna i USA som kan spänna ut sina ögonglober 11 cm och en man som kan stoppa ner ett långt äckligt svärd i halsen samtidigt som han tuggar på någonting. Själv kan jag bara skryta med att jag har självdiciplin att gå upp 05.45 för att drygt en timme senare ta bussen in till "le pain francais" och morgonfika med mina kompisar. Trots att det är kolsvart och badrumslampan går sönder när jag ska tvätta håret. För övrigt är rekordet för varmkorvmedbröd-ätning 23 stycken. De sa aldrig under hur lång tid det var han åt. 23 korvar är väl ingen match.

Alingsåssfika igår. Jag som alltid varit så skeptisk till småstäder måste erkänna att jag fick svälja lite av min stolthet och erkänna att Alingsås är en underbar (om än liten) stad. Alltid lika kul att träffa Linn, och alltid lika roligt när jag blir avvinkad på perrongen. Som i en gammal svartvit film mixat med klassfestenscenen och lite mindre näsduk och stolpspring. Lite mer fniss.

Gula gummistövlar är en viktig parentes i den dagliga soppan som för övrigt inte var fullt så förvirrande idag som den är alla andra dagar. Men som vanligt hinner jag inte med någonting när jag för en gångs skull har tiden på min sida. Riksdagsspel i skolan i morgon. Är ordförande i finansutskottet och dessutom kristdemokrat! Här kan jag tillägga att det känns lite svår att spela eftersom jag endast är helhjärtat skadeglad över hur moderaterna fuckat till det för sig. Jag tror att det finns en anledning till att det bara är ytterst sällan är maktskifte. Älskar Göteborg, säkert bara för att jag ställt in mig på att åka härifrån.


Kolla in: www.andyland.se om du letar lite inspiration. Konst.
Lyssna på: Hello Saferide, skön musik och fina texter. Du kan gå in på http://www.myspace.com/saferide
och ladda ner några låtar om du känner för det. Rekommenderas starkt. Perfekt att sitta och lyssna på den långa och skittråkiga vägen till skolan, speciellt om du som mig blir åksjuk så fort du släpper vägen med blicken. Favoriterna är:  "Highschool stalker", "My best friend" och den underbara "Long lost penpal"

Kommentarer

Postat av: Carro ( den långe )

Publicerad 2006-10-20 14:31:29

kikar fortfarande in här ibland, tar ikapp det jag missat :) saknar dig julia!

Postat av: Johanna

Publicerad 2006-10-21 13:07:58

Du är sveriges skönaste skrivare, I like it!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela