Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Hälsojournaler, en potentiell glädjehöjare

Publicerad 2006-10-17 21:02:26 i Allmänt,

For those asleep in fields of goldDen där sköna jag-skiter-i-allt känslan har ett bäst föredatum, som en kille uttryckte sig. Den måste alltså förnyas. Men hur? Inte genom ppm och procentenheter eller svenska gramatikläxor i alla fall. Det rådde total syntax error i hjärnkontoret under mattelektionen. Tycker att alla borde skaffa varsin extern hårddisk att langa över information som är jobbig att bära på men ändå livsviktigt att ha kvar. Kanske mindre risk för en total krach då.

Under gårdagen upptäckte mina klasskompisar att jag skrivit fel klass på mina block. Har nu börjat undra över min mentala hälsa. Saker smälter ihop, och rörs om, fast det upptäcker jag tyvärr ofta i efterhand. Som när jag kom 1 timme och 20 minuter försent till datorkunskapen som är en av två lektioner på onsdagar.

Det blev en bra dag, fast vi vet fortfarande inte riktigt om det var en präriehund eller surrikat vi höll föredrag om på engelskan och mitt hår är lika förfärande spikrakt som igår. Ska sluta, måste bara berätta om dagens höjdpunkt som var när vi fnissandes fyllde i formulären vi fick ifrån syster till våra hälsosamtal. Diverse privata frågor, några lite roligare än andra. Vi kommer till en punkt där de frågar om man lider av någon form av rörelsehinder och Fanny frågar ifall det innefattar cheap Monday jeans. Vi bestämmer oss för att det nog gör det och bildar egna rutor när svaren inte passar våra behov.



Bli: Storasyster och handbollstränare. Det är de två sysslor jag för stunden uppskattar mest. Visst, det innefattar en del skällande och predikande, men med lite distans till det hela upptäcker du att det nog inte är så illa ändå.

Läs: Paulo Cohleos böcker. Alkemisten, Veronika bestämmer sig för att dö och elva minuter är de som jag har läst och kan varmt rekomendera allihop för dig som vill ha en aha-upplevelse eller bara längtar efter en ny livsfilisofi eller ett livsöde att inspireras av.  

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2006-10-18 07:33:11

Grymt bra skrivit, du får allt så otroligt roligt ;)
Vart hittar du alla bilder? O all insperation?
Fattar inte.
Ses om ett par timmar, kom inte försent så att Gun vrider nacken av dig! Puss på dig älskling :¤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela