Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Alla snubbar vill ju vara katt

Publicerad 2006-10-08 20:52:46 i Allmänt,

När jag blir stor ska jag bli kattPå radion spelar dem den där låten igen, den jag tycker så mycket om. Och hela huvudet ekar av massa röster jag vill ska fortsätta tjata ett tag till, ett bra tag till. Jag vet inte om det är tröttheten eller den här helt fantastiska helgen som dämpar söndagsångesten och ska jag vara ärligt skiter jag i vilket, låt det bara vara kvar. Har varit på Cats i helgen, musikalen var fantastisk, fast inte lika fantastiskt som sällskpet jag haft. Alla gick ut ifrån Operan med hoppsiga steg, nynnandes på "memory" och en önskan om att få vara katt. Jag och Elin, som sov hemma hos Jenny och Erik, gick ut runt tolvtiden och köpte ingridienser till ett recept på chokladcookies jag hittade i min väska. När kakorna väl var klara startade en religiös och seriös diskussion som inte avbröts förrän klockan började närma sig tre och Elin somnat i soffan. Mysmorgon med långfrukost, Belle and Sebastian, kort och lite senare äppelpaj och besök. Kom precis hem från F & F. Sitter nu och lyssnar igenom skivorna jag fick av Erik. Tack för att ni toppade min helg med guldglitter och värmelugn. Minne.

Lyssna på: The Concrets, deras skiva "In Colur" sitter just i bandspelaren. Jag mysler och det var inget annat än ren och san kärlek vid första ögonkastet. Det är sån musik som går i takt till en själv och ger en liten lagom kick på morgonen för att man ska orka ge busschauförren det där leendet man önskat sig själv.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2006-10-09 22:03:44

Minne, jag har tappat mitt minne, är jag svensk eller finne, kommer inte ihåg......


mihi, tack själv.
och förlåt för att jag la beslag på hela täcket ;P

mjau

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela