Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Retas inte med din syster när hon håller i ett baseballträ.

Publicerad 2006-11-18 21:03:36 i Allmänt,

Retas inte med din syster när hon håller i ett baseballträ.Inte ens Navids musik kan få mig till motivation idag. Den stora novembertröttheten har börjat bryta ut på allvar och till skillnad på Fanny så går jag och svär över all jubelysning som sitter uppe i stan, jag vill dessutom inte äta fyra lussebullar för 20 kronor på pressbyrån, kan de inte bara lägga ner och fatta att det fortfarande är höst. Att utöver träningar, läxor, prov, tidiga mornar och irriterande julskyltning dessutom ha en familj att ha tätt inpå sig och tvingas ta hänsyn till är ungefär sex grejer för mycket.

Lite fristad idag på fik med Linn, som vanligt jättemysigt. Marikafiket och en drös av på något sätt inflätade familjemedlemmar förstörde friden, men den återfann sig ganska snart. Och jag klantade mig och glömde bort att 58: an inte gick på helger, får åka spårvagn till marklandsgatan. När jag kommer dit står det: Buss 82 avgår om 36 minuter. Just my luck.

Kommentarer

Postat av: F

Publicerad 2006-11-19 16:37:09

Man skulle lika gärna kunna skippa den svarta, mörka, dystra hösten. Det är vintern som är skön... ljus i varje fönster, doften av varm choklad och lussebullar. Ersän att du längtar lite i alla fall... trots att det är ... höst, som du kallar det. =)
Du är underbar. Kärlek.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela