Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

In case we die

Publicerad 2006-11-09 19:25:28 i Allmänt,

In case we dieÄnnu en eftermiddag där jag suttit och skrivit istället för att plugga. Börjar bli en dålig vana. Eller en vana i allafall. Och jag blev helt fnissig när jag läste i Bob Hanssons bok. Där det står en text i stil med:

"Alla har syndat och saknar den gudomliga härligheten"
-Bibeln

"Nja"
-Martin.

Haha, så rätt! Precis den klackspark som behövs när man tror att nedförsbacken planat ut. Som i morse, när jag hålögd, förkyld och kall stapplar upp ur sängen för att efter ett lite för långt tag upptäcka att jag klivit upp nästan 40 minuter för tidigt. Typ sjukt dålig känsla i maggropen och humöret sådär nära botten. Men det vände och blev en bra dag ändå. Eller den är väl inte slut än för jag har ett styrelsemöte kvar att klara av. Vuxet. Men det blir nog kul, att träffa Linda i alla fall som pajat knät och behöver en stor kram. Var ute och gick i mörkret och örsegnet igår. Skumt att det är de stunderna som ibland kan utvecklas till de mest kreativa. Kör peptalk till mig själv genom blöta joggingskor, vattendroppar och höstlövsgegga. Alltid varit för det där som inte går riktigt jämsides med normen. Nu måste jag avlägsna mig. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela