Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Lillebror bli aldrig som jag

Publicerad 2006-06-25 17:09:30 i Allmänt,

Lillebror bli aldrig som jag"Det blir inte bättre", och jag var nästan beredd att tro dig. Städat hos farmor och farfar sovit i soffan mått illa och försökt att känna mig hemma. Försökt att inte längta bort. Hatar att aldrig vara i form när jag som mest behöver det. Gula gummistövlar, längtar efter de gula gummistövlarna och tror naivt nog att allting kommer att ordna upp sig, bara jag kan få köpt dem. Mariaplan hägrar bortom horisonten. Idag skulle jag ha varit där. Men nu är jag här. Mår illa.

Borde väl skriva några rader om midsommar som var jättemysig, den såg precis likadan ut som den gjort de senaste 16 åren jag har varit med, det kan vara så otroligt skönt ibland med vissa punkter som står absolut stilla i en tillvara där det mesta andra rör sig.

På tal om ingenting kom jag att tänka på build me up buttercup och dagen på amundön för ett år sedan nu när jag läste johannas blogg. Det känns längesedan. Bara för att ge Johanna lite dåligt samvete kan jag även tillägga att jag har tränat fyra dagar i rad nu.

Det finns så mycket att skriva, så många ord jag aldrig sagt. Men jag sparar dem, jag sparar dem lite till, tills himlen har antagit en ljusare ton och musiken hittat rytmen till blodet. Lillebror bli aldrig som jag.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2006-06-26 18:11:51

ja visst känns det så långt borta? Det är skönt att någon vetig männsika tar tag i sin träning, önskar att jag kunde vara som du! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela